Det här är vår nya grafiska profil
Onsdagen den 24 november lanserar Aktieinvest sin nya grafiska profil med uppdaterat utseendet på hemsidan, internettjänsten, mejl och i sociala medier. Navigationen på hemsidan har även förenklats och typsnitten bytts till mer läsvänliga varianter.
Den nya grafiska profilen är en del av vårt fortsatta fokus på hållbarhet och långsiktigt sparande, där Aktieinvest vill vara det självklara valet för dig som vill bygga ett hållbart framtidskapital för dig, dina barn och dina anställda.
Vill göra det enklare att spara i aktier
Det nya utseendet är ett av stegen mot ett enklare aktiesparande. Aktieinvest har redan sparboxar och portföljer, med olika inriktningar och teman där man på bara några minuter kan sätta igång ett månadssparande i aktier.
Det senaste året har vi även utvecklat produkter som gör det enkelt att spara i hållbara aktier. Ett viktigt initiativ var till exempel när Hållbarhetsboxen uppdaterades utifrån hållbarhetsdata och lanseringen av Cleantechportföljen. Och det är bara början.
Ny varumärkesplattform
”Vår tidigare grafiska profil lanserades 2016. Sedan dess har tiderna förändrats och det har även vi på Aktieinvest. Därför kände vi att det var dags att modernisera vårt utseende. Nu reflekterar det bättre vilka vi är och resan som vi är på”, säger Lisa Tingwall, marknads- och kommunikationschef på Aktieinvest.
Arbetet med att ta fram Aktieinvests nya grafiska profil började redan 2020, parallellt med en uppdatering av varumärkesplattformen. Där är det särskilt den unika tjänsten med månadssparande i aktier som är i fokus.
Före- och efterbild av den grafiska profilen.
Informationen på denna sida ska inte ses som investeringsråd. Placeringar i värdepapper medför alltid en risk. Historisk avkastning är ingen garanti för framtida avkastning. De pengar som placeras i värdepapper kan både öka och minska i värde och det är inte säkert att du får tillbaka hela det insatta kapitalet. Det är viktigt att fortlöpande bevaka sitt innehav och vid behov ta initiativ till åtgärder för att minska risken för förlust.