Viktig information
Här hittar du viktig information om olika händelser som tillfälligt kan påverka dig som kund.
Här hittar du mer information om olika händelser som tillfälligt kan påverka dig som kund. Vi uppdaterar den här sidan löpande. Du kan även kontakta vår kundservice om du undrar något särskilt.
Vi finns här för att besvara eventuella frågor du har i samband med tillfälliga driftstopp. Du kan nå oss på telefon eller via e-post: kundservice@aktieinvest.se
08-506 517 00
Uppdateringar
2022-12-05 – 9:31
På grund av den säkerhetsrelaterade incident som inträffat hos vår plattformsleverantör Softronic har Aktieinvest av säkerhetsskäl makulerat samtliga order på börserna Nasdaq, NGM och Spotlight som var aktiva kl 10:00 i fredags. Om du haft en aktiv order i din orderbok före denna tidpunkt behöver du lägga in ordern på nytt. Om den kurs du limiterat till före kl 10:00 nåtts på marknaden därefter har inget avslut skett för din räkning på grund av detta. Kontakta oss om du har några frågor. Vi nås vardagar på 08-5065 17 00 under 9-17.
2022-12-03 – 16:07
Baserat på analys av Aktieinvests säkerhetsexperter öppnar vi upp samtliga tjänster inklusive appen. Vi fortsätter att bevaka utvecklingen hos vår plattformsleverantör Softronic som på grund av en säkerhetsrelaterad incident valt att stänga ner all nätverkstrafik till sina driftsmiljöer under fredagen.
2022-12-03 – 13:12
Det pågår fortsatt ett intensivt arbete hos vår plattformsleverantör Softronic på grund av den säkerhetsrelaterade incident som inträffat hos dem under natten till fredagen.
Aktieinvests säkerhetsexperter övervakar utvecklingen på nära håll och det har hittills inte identifierats några avvikelser som tyder på att Aktieinvest är påverkade av det inträffade hos vår plattformsleverantör Softronic.
2022-12-02 – 18:40
På grund av den säkerhetsrelaterade incident som inträffat hos vår plattformsleverantör Softronic har Aktieinvest av säkerhetsskäl makulerat samtliga order på börserna Nasdaq, NGM och Spotlight som var aktiva kl 10:00 i dag. Om du haft en aktiv order i din orderbok före denna tidpunkt behöver du lägga in ordern på nytt.
Om den kurs du limiterat till nåtts på marknaden under den tid orderläggning ej var möjlig (kl 9:50-13:45) har inget avslut skett för din räkning på grund av detta.
Kontakta oss om du har några frågor. Vi nås vardagar på 08-5065 17 00 under 9-17.
2022-12-02 – 16:15
Softronic fortsätter att utreda sin säkerhetsrelaterade incident. Så fort vi får klartecken öppnar vi inloggningen i våra digitala tjänster på nytt. Vi öppnade upp för handel via mäklardisk kl 13:40 idag.
2022-12-02 – 13:40
Vi har nu öppnat upp för handel efter nära dialog med vår plattformsleverantör och säkerhetsexperter. Du kan via telefon få hjälp med orderläggning och andra tjänster. Kontakta vår kundservice på telefon 08-506 517 00 för att få hjälp. Ha gärna depånummer och personnummer redo när du ringer så kan vi hjälpa dig så smidigt som möjligt.
2022-12-02 – 10:06
Vår plattformsleverantör Softronic har valt att tillfälligt stänga ner all nätverkstrafik till sina driftmiljöer pga en säkerhetsrelaterad incident hos dem, och som en förebyggande åtgärd har vi valt att stänga ner möjligheten att logga in i vår tjänst, inkl appen.