Junior medarbetare inom företagstjänster

Stockholm | Heltid | Ansök senast: 14 augusti

Vi söker nu en junior medarbetare till vår avdelning för företagstjänster.

Inom Aktieinvests företagstjänster erbjuder vi tjänster inom administration av emissioner och incitamentsprogram. Vi arbetar främst med små och medelstora företag och genomför varje år flera hundra uppdrag åt våra kunder. Nu söker vi förstärkning till vår team som arbetar med företagstjänster i form av en junior medarbetare.

Din roll hos oss

Som junior medarbetare hos oss blir du en del av ett erfaret och kunnigt team på fyra personer. Arbetet är varierat och innebär att du kommer att ha kontakt med privata investerare, uppdragsgivande bolag samt deras finansiella och juridiska rådgivare. Arbetet är väldigt brett vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter.

Dina arbetsuppgifter:

  • Administrativa uppgifter kopplade till emissionsverksamheten såsom registrera betalningar och anmälningssedlar
  • Kontakt med kunder, banker och företag
  • Delta i projekt för att utveckla och digitalisera verksamheten

Du behöver inte ha erfarenhet av liknande uppgifter tidigare, men vi ser det som en merit om du har arbetat i finansbranschen och vi vill att du har ett stort intresse av aktier och en vilja att lära.

Vem är du?

För att lyckas i rollen ser vi att du:

  • har ett intresse för aktiemarknaden
  • uppskattar administrativa arbetsuppgifter
  • är noggrann, har en god administrativ förmåga och är ansvarstagande
  • trivs med breda ansvarsområden och stor spännvidd i dina arbetsuppgifter
  • är lösningsorienterad
  • är stresstålig
  • är social och gillar att samarbeta

En examen inom ekonomi med inriktning på finans är meriterande.

Om Aktieinvest

Aktieinvest har funnits i över 50 år, vilket innebär att vi är en av Sveriges äldsta nätmäklare. Idag har vi ca 60 000 kunder och satsar på att fortsätta växa på sparmarknaden. Vi erbjuder sparande i fonder, enskilda aktier, färdiga portföljer och sparboxar. Dessutom erbjuder vi olika typer av företagstjänster, bland annat hjälper vi bolag med att administrera olika typer av emissioner och incitamentsprogram. Vi ägdes tidigare av medlemsorganisationen Aktiespararna, vilket har lett till att vi kontinuerligt jobbar för att det ska bli enklare att spara i aktier. Sedan januari 2019 ägs vi av Pareto Securities, en internationell investmentbank som har en ledande position på finansmarknaden i Norden.

Varför jobba hos oss?

I den här rollen blir du en viktig del av Aktieinvests resa mot att stärka vårt företagserbjudande. Vi är ett litet bolag med stora ambitioner, därför är varje person viktig för att vi ska lyckas. Dessutom finns det goda möjligheter att växa i sin roll hos oss. Du kommer att bli välkomnad in i ett erfaret team som hjälper varandra och vi ser fram emot att fortsätta att lära av varandra i en bransch som aldrig slutar att förändras.

Start: Så snart som möjligt

Placering: Berzelii Park 9, Stockholm

Omfattning: Heltid

Ansök idag – vi gör urval löpande

Skicka in din ansökan* med CV och personligt brev till Greta Ek, chef Backoffice och Emittent, senast den 14 augusti. Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten sker så snart som möjligt.

Om du har några frågor är du välkommen att kontakta Greta Ek via mejl greta.ek@aktieinvest.se eller på tel. 073-438 46 74.

Skicka in din ansökan

*I samband med att du söker tjänsten samtycker du till att vi får behandla de personuppgifter du anger i din ansökan. Vi kommer att spara din ansökan under den tid som rekryteringsprocessen pågår samt ytterligare en tid framåt, som längst sex månader. Du har alltid rätt att få de uppgifter du delat med dig av raderade. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår dataskyddspolicy.